Tabulové kořenky

19:51


Tabulová barva na člověka na internetu vyskakuje ze všech stran - je tedy dost těžké se nenakazit. I já jsem jejímu kouzlu propadla, snažím se jen, abych se udržela na uzdě. Všechno zas tabulové být nemusí, no ne (podle Pinterestu naopak tabulové může být doslova VŠECHNO)?

Dlouhou dobu jsem přemýšlela, jak vyřešit v kuchyni ukládání koření; na klasické poházené pytlíky totiž moc nejsem. V obchodech se mi z kořenek nic moc nelíbilo a když už se něco našlo, bylo to v množství, které jsem potřebovala, finančně v astronomických výšinách. No a tak jsem na to šla z jiného konce. V dílně jsem našla půlku plechovky tabulové barvy, na Aukru jsem koupila asi 40 kořenek s dřevěným vrškem za pár korun a ... hurá!



Budete potřebovat:
  • jakékoliv kořenky s dřevěným víčkem (klidně z druhé ruky)
  • tabulovou barvu (ta moje je značky Industrol, barva na tabule, černá)
  • krycí pásku (z malířských potřeb)
  • menší štětec
  • smirkový papír (volitelný)



Začněte se smirkovým papírem a trochu povrch zdrsněte. Tato část je volitelná, ale barva potom o něco lépe drží. Potom si oblepte krycí páskou část, kterou chcete mít natřenou - to aby vám barva nestekla do míst, kde o ni nestojíte.


Výsledný výtvor by měl vypadat nějak takhle. Nechte uschnout (většinou stačí přes noc) a natřete ještě jednou vrstvou. Po druhé vrstvě je potřeba vydržet, než začnete na kořenky psát tabulovou fixou nebo křídou. Barva musí opravdu dobře vytvrdnout - já jsem ji nechala odpočinout asi 3 dny, pro jistotu. Nejlepší ale bude, když se necháte vést radami na plechovce od barvy.

No a pak už ta nejzábavnější část - vybrat oblíbené koření a udělat krásné popisky. A víte co je na tom nejlepší? Že když to napoprvé napíšete ne úplně podle svých představ (jako se to stalo mně), můžete to SMAZAT? No není na světě krásně?



Tak zase příště,

Natálie






Mohlo by se vám líbit

0 komentářů